Dede, önergesinde 1 Mayıs 2020 tarihinde sağanak yağış nedeniyle Yüksekova- Hakkâri karayolunda meydana gelen heyelan nedeniyle yolun günlerce kapalı olduğunu bu durumun vatandaşları mağdur ettiğini hatırlatarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'na şu soruları yöneltti:
*Hakkâri ve ilçelerinde bulunan karayolları jeolojik ve topgrafik haritaya uygun mudur?
*Karayolu güzergâhlarında meydana gelen aktif heyelanlar ve dağlardan yuvarlanan taş ve kaya parçalarına ilişkin bir önleyici çalışmanız var mıdır?
*Hakkâri ilinde karayolları ihalelerini alan yüklenici firmalar hangileridir? Bu ihalelerde heyelan durumuna ilişkin özel şartnameler ve uygulamalar var mıdır? Varsa başta heyelan önleyici duvarların yapımı ve yol güvenliği olmak üzere bu konulara ilişkin ihale şartnameleri nelerdir?
*Uzun yıllardan beri Hakkari ilinde karayolları çalışmalarının bitmemesinin sebebi nedir? Karayollarındaki eksikliklerden kaynaklı olarak kaç kaza gerçekleşmiştir? Kaç can kaybı yaşanmıştır? Karayollarının güvenli hale gelmesi için geliştirdiğimiz proje ve çalışmalar nelerdir?
*Yapımı devam eden karayolları ve tünellerin bitiş tarihi belli midir?
*Hakkâri’de karayollarında yaşanan sorunlara ilişkin 7/10973 Esas 11/04/2019 tarihli soru önergemize verdiğiniz cevapta; Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Hakkâri ilinde 216 km Devlet Yolu, 742 km il yolu olmak üzere 958 km ağ bulunduğunu belirtmişsiniz. Son yaşanan olay bize göstermiştir ki küçük bir toprak kayması 958 km yolu işlevsiz kılmış ve yurttaşları mağdur etmiştir. Bu kapsamda alternatif yol çalışmalarınız var mıdır? Varsa hangi aşamadadır?
*Belirttiğiniz 958 km yol coğrafi ve iklimsel şartlar göz önüne alındığında standartlara uygun mudur?