THY uçağı neden İstanbul'a 7 saat inemedi?

THY'nin dev uçağı Marmara üzerinde 7 saat 20 dakika tur attı. İstanbul-Montreal uçağı, hasta yolcusu için 75 bin TL’lik yakıt tüketti...

THY uçağı neden İstanbul'a 7 saat inemedi?
Türk Hava Yolları’nın İstanbul-Montreal seferini yapan Airbus 330 tipi uçağı epilepsi hastası 16 yaşındaki bir yolcunun rahatsızlanması üzerine kaptan pilot Atatürk Havalimanı’na geri dönme kararı aldı.

Ancak yakıt boşaltmak için yarım saat gerekirken uzadı. Geniş gövdeli uçak iniş ağırlığına gelmesi için 7 saat 20 dakika Marmara üzerinde tur attı. Saatte 6 ton yakıt tüketen THY uçağı hasta yolcudan dolayı geri dönmek adına yaklaşık 75 bin TL’lik yakıt harcadı.

Tekrar Atatürk Havaliman’ına indiğindeyse saat 22:55’ti. Uzmanlar, böyle bir durum yaşanması için boşaltma sisteminde arıza olması gerektiğini belirtiyor. Pilotlar ise, acil bir durumda ‘uzun süreli tur atmanın gerekli olmadığını’ belirtiyor.

İlginç olaya dair THY’den yapılan açıklamada şöyle denildi; “İstanbul-Montreal uçağımızda seyahat eden 16 yaşındaki yolcumuz kalkıştan kısa süre sonra baygınlık geçirerek rahatsızlanmış, yolcumuzun sağlığı önemsenerek uçağımızın İstanbul’a dönmesi kararı alınmıştır. Uçağımızın, İstanbul meydana güvenle inebileceği ağırlığa ulaşana kadar belirli bir süre holding (bekleme) yaptıktan sonra 22.00-23.00 arası inmesi öngörülmüştür.’

Yakıt ağırlığıyla inen uçaklar için bir rapor düzenlenerek iniş takımlarına bakılması gerekiyor. Bazı durumlarda tamiri uzun sürebilen sonuçların da oluşabildiği ifade ediliyor.

‘HASTALIKTA UYGULANMAZ’

Görüş alınan pilotlar, uçağın neden bu kadar tur attığına anlam veremedi. Bir pilot,’Teknik olarak bu uçağın kalkış ağırlığında da inmesi mümkündü. Böyle bir tur atmak literatürde yok. Kalktığı ağırlıkta geri dönüp inebilirdi. Aşırı fazla ağırlıkla inmenin özel prosedürleri vardır. Uçakta yakıt boşaltma sistemi çalışsaydı dakikada 1 ton atabilirdi. Yakmasa bile ağır inme usulünü uygulayarak iniş yapabilirdi. Ancak kalkış ağırlığında inseydi lastikler patlayabilirdi. Maksimum bir iniş ağırlığı vardır. Uçak kalkmış,230 ton. Bu 185 tona inecek minimum. Kendini hafifletmek için biraz tur atabilir ama meydan kısa ve buzlu olsa anlarız. Hava normal,pist kuru. Bu şartlarda bu uçak teknik olarak inebilirdi'” dedi.

‘PARAŞÜTLE Mİ ATLAYACAK ?’

Eski THY Uçuş İşletme Başkanı emekli kaptan pilot Mustafa Kolko ise “Bir uçak aynı yakıtla kalktıysa aynı yakıtla iner. Kalktığı zaman bir motorunda yangın çıktıysa ne yapacak, adam paraşütle mi atlayacak? Dolaşacak mı havada? Lastik  de patlasa iner. Ölüm varsa havada en yakın meydana iner. Bana pek mantıklı gelmedi” diye konuştu. (Kaynak: Habertürk)

Güncelleme Tarihi: 14 Ekim 2017, 23:13
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER