TÜM ALANLARDA ORTALAMANIN ALTINDA
PISA 2012 raporuna göre genel ortalamada ilk sıraları Çin-Şangay Bölgesi, Singapur, Hong Kong ve Kore aldı. Türkiye 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada yer bulabildi. Türk öğrenciler sıralamada Yunanistan, Slovenya, İsrail ve Rusya gibi ülkelerin gerisinde kalırken, Endonezya, Ürdün ve Kazakistan’ın da aralarında yer aldığı bazı Ortadoğu ve Asya ülkelerinin önünde.
EN ALTTAKİLERDE KIPIRDANMA VAR AMA
Vatan gazetesinden İlker Akgüngör’ün haberine göre, üç temel dalda ortalama 4 puan ilerleme gösteren Türkiye, 2009’daki sıralamaya göre fende aynı yerde kalırken, matematikte ve okuma becerilerinde birer sıra geriledi. Rapor, Türkiye’nin 10 yıllık süreçte ortalama olarak matematikte 3.2, fende 6.4, okuma becerilerinde 4.1 puanlık yükseliş gösterdiğini belirtti. Matematikte en düşük sonuçları alan öğrencilerde yüzde 10’luk performans artışına dikkat çekildi. Raporda genel performans artışının en altta yer alan ve ciddi eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere odaklanarak başarıldığı belirtildi. Ancak bu gelişmeye rağmen Türkiye OECD ülkeleri arasında 10 yıllık süreçte yine Meksika’nın ardından en kötü performansı sergileyen ülke. Türkiye, Meksika’nın altında yer alan ve OECD’ye yeni üye Şili’yle birlikte en kötü performansı gösteren 3 ülkeden biri.
Kızlar yükselişte
65 OECD ülkesini temsil eden 15 yaş grubundaki 510 bin öğrencinin katıldığı ölçmenin testlerine Türkiye’den 2-30 Nisan tarihlerinde 57 ilde, 170 okulda okuyan seçkisiz yöntemle seçilen yaklaşık 5 bin öğrenci katıldı. Rapor kız öğrencilere yönelik yapılan kampanyaların fayda sağladığını gösterdi. Fen değerlendirmesinde Türkiye’deki kız öğrenciler erkekleri 10 puan geçti. Matematik değerlendirmesinde ise Türkiye, Finlandiya, Makao-Çin, Rusya, İsveç ve ABD ’de kız öğrenciler 2003’te ortalama 8 puan önlerinde yer olan erkek öğrencilerle aradaki farkı kapattı. / ajanslar