Facebook, sosyal ağ sağlayıcılarına temsilcilik açma zorunluluğu getiren ‘Sosyal Medya Yasası’na göre Türkiye'ye temsilci atama kararı aldı. Yasaya göre üçüncü yaptırım olan reklam yasağının uygulanmasına bir gün kala temsilci bulundurmaya karar veren Faceook Türkiye'den yapılan yaçıklamada, "Bu kararı alırken, platformumuzun kullanıcıların ifade özgürlüğü haklarını kullanabilecekleri bir yer olmasının bizim için taşıdığı önemin tekrar altını çizmek isteriz" ifadeleri kullanıldı.
Türkiye'den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılarına temsilcilik açmamaları nedeniyle ilk aşamada 10 milyon lira, ikinci aşamada 30 milyon lira olmak üzere toplam 40 milyon TL para cezası uygulanmıştı.
'İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNE BAĞLILIĞIMIZ DEĞİŞMEYECEK'
Facebook'un açıklamasında, "Aldığımız karar, Facebook Topluluk Standartları’nı ya da devlet kurumları tarafından yapılan içerik kaldırma taleplerinin incelenme süreçlerini değiştirmiyor. Dolayısıyla, bu ilkelere uygun olmayacak bir şekilde hareket etmemiz için ısrar edilmesi halinde temsilcimizi geri çekeceğimizi belirtmek isteriz. Devletten gelecek talepleri, bu ilkelerimizin yanı sıra Küresel Ağ Girişimi (Global Network Initiative) üyeliğimizin getirdiği sorumluluklarımız doğrultusunda ve Birleşmiş Milletler’in İş Dünyası ve İnsan Hakları Rehber İlkeleri’ne uygun şekilde incelemeye ve değerlendirmeye devam edeceğiz. Ayrıca kısıtladığımız içeriklerin detaylarını mevcut şeffaflık süreçlerimize uygun bir şekilde paylaşmayı sürdüreceğiz. Türkiye’de yaşayan insanların ifade özgürlüğünün ve diğer insan haklarının korunmasına dair bağlılığımızın değişmeyeceğini kamuoyunun bilgisine sunarız" denildi.
1 Ekim 2020’de yasalaşan sosyal medya düzenlemesine göre sosyal medya şirketleri yarına kadar temsilci atamazsa, reklam yasaklarıyla karşı karşıya kalacak. Bugüne kadar YouTube, TikTok, LinkedIn, Dailymotion ve VK temsilci atama kararı almıştı. Twitter ise konuyla ilgili hâlâ bir adım atmadı. / DUVAR