Fox ile yapılan anlaşma çerçevesinde grup maçları, dört rauntta 16 maç ve dört çeyrek final karşılaşması canlı olarak yayınlanacak. Reklamverenlerin ilgisini çekmek için geliştirilen bir stratejinin parçası olarak yapılan anlaşma Facebook için kritik öneme sahip.
Facebook’tan legal olan ve olmayan yollarla seyredilen maç sayısı oldukça fazla. Geçen yıl Everton ile Manchester United arasındaki özel maç 3.7 milyon kullanıcı tarafından izlendi. Şampiyonlar Ligi finaline bakacak olursak karşımıza çıkan rakamlar çok daha devasa. 34 milyon kişi 98 milyon etkişleşimle Facebook’ta finalle ilgilendi.
İlk etapta Şampiyonlar Ligi maçlarının yayınları Amerika’dan izlenebilecek. Türkiye ve diğer ülkelerde maçların izlenmesi için yayın haklarını alan TV kanallarıyla internet yayını için görüşerek anlaşması gerekiyor ki bu uzun bir süreç olacağı için bu yıl eylülde başlayacak ligin maçlarını Türkiye'de Facebook’tan resmi olarak izlememiz zor. / Duvar