Aydınlık gazetesinden Irmak Mete’nin haberine göre, Hollandalı Advanced Public Transport Systems (APTS) adlı firmadan Phileas marka otobüsler, İstanbul yollarının fiziki koşullarına uyum sağlayamadı. Hollanda’nın düz yollarına göre yapılan otobüsler İstanbul’un yokuşlarına dayanamadı. Teknik sorunları ve imalat hataları da olan otobüsler bir yıl sonra arızalanmaya başladı. Kısa sürede araçlar kullanılamaz hale geldi. Halen çalışır durumda olan 4 araç ise sık sık arıza yaptığı için sefere çıkartılmıyor.
Bir İETT çalışanı otobüslerin durumunu, “Bu araçlar ilk geldiğinde ciddi fabrikasyon hataları olduğunu fark ettik. Mesela kablo bağlantısı yağmuru almayacak şekilde olması gerekirken ters monte edilmiş. Yedek parçaları da pahalı. Sürekli arıza yaptılar. Bugün bir kısmı çalışıyor ama hiçbir şoför bunları kullanmak istemiyor. Yolda kalıyor. Şu anda garajda bekliyorlar. Yedek parça temini için kullanılıyorlar. Kaportaları dökülmüş, kabloları dışarda, hatta bir aracın içinde ot bittiğini gördüm. Milyonlarca avroya alındılar, hepsi çöp oldu” sözleriyle anlattı.
TOPBAŞ BERAAT ETMİŞTİ
İBB’nin CHP’li üyesi Hakkı Sağlam, eski İBB Başkanı Kadir Topbaş hakkında “görevi kötüye kullanmak” suçlamasıyla şikayetçi olmuştu. Topbaş açılan davada 2014’te savunma yapmış, topu İETT’ye atmış ve ihaleyle ilgisi olmadığını savunmuştu. Mahkeme, Topbaş’ın beraatine karar vermişti.