ŞemdinliHaber

Atanamayan Kürtçe öğretmenleri Meclis'e taşındı

Güncel

HDP Milletvekili Yıldırım, Kürtçe seçmeli dersler ve Kürtçe öğretmenlerinin atanamamasıyla ilgili Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

Halkların Demokratik Partisi (HDP) Mardin Milletvekili Gülser Yıldırım, Kürtçe seçmeli dersler ve Kürtçe öğretmenlerinin atanmamasıyla ilgili Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

Yıldırım önergesinde, Bakanlığın önerisiyle 2012 yılında Mardin Artuklu Üniversitesi başta olmak üzere Dicle, Bingöl ve Muş Üniversitelerinde Kürtçe öğretmen yetiştirmek üzere tezsiz yüksek lisans programlarının açıldığını belirterek söz konusu dönemden itibaren üniversitelerin Kürdoloji bölümlerinden 1500 dolayında öğretmen adayının mezun olmasına ve yeterli KPSS puanları almış olmalarına rağmen, hala atamalarının yapılmayarak ciddi bir haksızlığa ve mağduriyete sebep olunduğunu ifade etti.

Yıldırım, Milli Eğitim Bakanı Avcı’ya şu soruları sordu:

* Nüfusu 20-25 milyon arası olarak tahmin edilen Kürtlerin en acil problemlerinden biri olan anadil sorununun çözümü için sembolik bile olsa rahatlatıcı bir önlem olarak kabul edilen Kürtçe öğretmen atamalarında yeterliliğini tamamlamış ve atanmayı bekleyen yaklaşık 1500 Kürtçe öğretmen adayına rağmen bundan önceki atama döneminde Kürtçe öğretmenliğine sadece 17 kontenjan ayrılmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

* Seçmeli Kürtçe Dersi’ uygulamasına başvuru yapan öğrencilerin gerçek sayısının çok daha fazla olduğu, okullarda Kürtçe öğretmenin bulunmadığından dolayı okul idarelerinin bu talebi karşılayamadığına dair velilerden gelen şikâyetleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

* 2014-2015 öğretim yılında Kürtçe (Kurmancî ve Kirdmançkî / Zazaca) ile ilgili olarak Bakanlığınızın her hangi bir açıklamadan imtina ile kaçınmasının sebebi nedir? Bakanlığınız diğer seçmeli derslere başvuran öğrencilerle ilgili açıklamalarda bulunurken neden Kürtçe Seçmeli Ders uygulamasına başvuran öğrenci sayısıyla ilgili net ve resmi bir açıklama yapmamaktadır?

* İlk uygulamaya konulduğu dönemlerde insanlarda sembolik de olsa büyük umutlar yaratan ‘Kürtçe Seçmeli Ders’ uygulamasında öğrencilerin yeterli düzeyde bu derslere rağbet etmemesinin en büyük sebepleri, Kürtçe öğretmenlerin azlığı, okul idarelerinin bazı öğrencileri başka seçmeli derslere yönlendirmesi, ders seçme işlemlerinin okulun bitmesine bir hafta kala kısa bir zaman dilimine sıkıştırılması ve velilerin çoğunun bu derslerden haberdar olamamasıdır. Tüm bu sorunlarla ilgili bakanlığınızın bir çözüm stratejisi var mıdır? Var ise bu strateji nedir?

* Önümüzdeki dönemlerde Kürtçe öğretmen atamaları ile ilgili bir planlamanız var mıdır? Söz konusu planlama var ise bu planlamanın içinde hangi tarihte kaç Kürtçe öğretmeni atamayı düşünüyorsunuz? Bakanlığınızın belirlediği Kürtçe öğretmen açığı ne kadardır? Şubat ayında kaç Kürtçe Öğretmeni atamayı düşünüyorsunuz?

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.