ŞemdinliHaber

Cemaatler okullara MEB tarafından alındı

Eğitim

Eğitimin dinselleşmesine karşı laik ve bilimsel eğitimi savunan velilerin kurduğu “Laik Eğitim Meclisleri” 2017 Eğitim Raporu'nu açıkladı. Raporda evrimin müfredattan çıkarılmasından değerler eğitiminin Milli Eğitim Bakanlığı eliyle cemaatlere bırakılmasına kadar son bir yılda yaşanan önemli gelişmeler yer aldı.

“Hepimiz için laik eğitim” sloganıyla buluşan laik ve bilimsel eğitimi savunan velilerin oluşturduğu “Laik Eğitim Meclisleri” 2017 Eğitim Raporunu yayınladı. Raporda, “TEOG sınavı Milli Eğitim Bakanlığın haberi bile olmadan tek bir kişinin sözüyle kaldırıldı. Kaldırılırken TEOG’un yerine nasıl bir sistemin geleceği belli değilken ‘Sınav stresini azaltıyoruz’ denildi. Ancak aylar sonra TEOG yerine gelecek sistem belli olduğunda Bakan İsmet Yılmaz’ın açıklamasıyla okullar nitelikli ve niteliksiz olarak ayrıldı ve öğrencilerin yeni sistemde de sınava gireceği ortaya çıktı. Aylarca süren belirsizlik ve sınavsız girilecek okulların niteliksiz olarak değerlendirmesi sonucu azalacak denilen sınav stresi eskisinden daha fazla hale geldi” ifadeleri yer aldı.

Ayrıca raporda yer alan “2017-2018 eğitim-öğretim dönemi müfredat değişiklikleriyle başladı. MEB tarafından farklı okul düzeylerinde olmak üzere toplam 51 ayrı dersin müfredatı yenilendi. Yenilenen müfredat, 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren kademeli olarak okutulmaya başlandı. Yapılan değişikliklerde evrim müfredattan çıkarıldı, matematik derslerinin saatleri azaltıldı, yerlerine cihat, kocaya itaat, kız çocuklarının erken yaşta evlendirilmesi gibi laikliğe ve bilimselliğe aykırı, eğitimi gericileştiren konular eklendi. 2017-2018 eğitim-öğretim yılı başında ilkokul, ortaokul ve lise kademelerindeki öğrencilere, ders kitaplarının yanında 15 Temmuz Milli İrade Destanı kitapçıkları dağıtıldı” dendi.

EĞİTİMDE DİNSELLEŞME UYGULAMALARI ARTTI: Kartal’da öğrenciler tekbirle yürütüldü, bir ortaokulda öğrencilere İslam yemini ettirildi, bir anaokulunda kız çocuklarına erkek çocukların ayakları yıkatıldı, başka bir okulda değerler eğitimi kapsamında öğrencilere Kâbe maketi etrafında tavaf yaptırıldı. 2017-2018 eğitim-öğretim yılına öğretmenlerin öğrencilere ‘değerler eğitimi’ vereceği haberleriyle başladık. Değerler eğitimi adı altında saygı, sevgi, adalet gibi konuları öğretmenlerin öğrencilere anlatılacağı söylendi. Ancak bugün geldiğimiz noktada bizzat MEB eliyle iş birliği protokolleri imzalanarak değerler eğitimini, cemaatlere ait olduğu açıkça görülen vakıf adı altındaki kurumlar vermeye başladı. Ve değerler eğitiminde anlatılacak her konuya cemaatlerin anlatacağı dini içerikler ve bilimsellikten uzak hurafeler eklendi.

CEMAATLERİN OKULLARA GİRİŞİ BİZZAT MEB TARAFINDAN SAĞLANDI: MEB’in imzaladığı protokoller sonucu Milli Eğitim Müdürlükleri talimatlarıyla cemaatlere ait olduğu açıkça görülen vakıfların okula girişi sağlandı. Cemaate ait bu vakıfların okullarda stant açması, ders saatleri içinde ve dışında eğitimler vermesine dair okullara yazılar gönderildi.

TEOG SINAVI YERİNE NE GELECEĞİ BELLİ OLMADAN KALDIRILDI: TEOG sınavı Milli Eğitim Bakanlığın haberi bile olmadan tek bir kişinin sözüyle kaldırıldı. Kaldırılırken TEOG’un yerine nasıl bir sistemin geleceği belli değilken ‘Sınav stresini azaltıyoruz’ denildi. Ancak aylar sonra TEOG yerine gelecek sistem belli olduğunda Bakan İsmet Yılmaz’ın açıklamasıyla okullar nitelikli ve niteliksiz olarak ayrıldı ve öğrencilerin yeni sistemde de sınava gireceği ortaya çıktı. Aylarca süren belirsizlik ve sınavsız girilecek okulların niteliksiz olarak değerlendirmesi sonucu azalacak denilen sınav stresi eskisinden daha fazla hale geldi.

ÖĞRENCİLERİN İMAM HATİP TERCİH ETMEME HAKKI ORTADAN KALDIRILDI: TEOG sınav sistemi yerine gelen sistemde öğrenciler yerleşim yerlerine göre beş lise tercih edecek. İmam hatip okulu sayılarının bu sene diğer senelere oranla daha fazla arttığını ve her ilçede birden fazla imam hatip lisesi olduğu gerçeği karşımızda. Bu durumda ilçesindeki beş okulu tercih edecek çocuğun imam hatip lisesini tercih etmeme gibi bir hakkı olmayacak ve öğrenciler imam hatip liselerine gitmeye mecbur bırakılacak.

YGS-LYS KALDIRILDI: 7 yıldır uygulanan Yükseköğretime Geçiş Sınavı(YGS) ile Lisans Yerleştirme(LYS) kaldırıldı, Yükseköğretim Kurumları Sınavı(YKS) getirildi. YKS kamuoyundaki pek çok tartışma sonucunda bir ay içinde 5 kez güncellendi, TEOG gibi burada da öğrenciler için belirsizlik devam etti. Son açıklanan haline göre eski sistemden farklı olarak YKS iki günde üç oturumda tamamlanacak. Öğrenciler önce TYT(Temel Yeterlilik Testi)’ye girecek. TYT’de YGS’den farklı olarak tek bir puan türü olacak. Öğrenciler TYT’nin ardından da YKS’nin ikinci oturumuna girecek. TYT’nin ikinci oturumunda ise dört puan türü olacak ve öğrenciler üniversite seçimlerini toplamda bu beş puan türü üzerinden yapacak.

ANADOLU LİSESİ AÇMA ŞARTI İMAM HATİP LİSESİ İÇİN YOK: 24 Haziran’da yayınlanan Milli Eğitim Bakanlığı Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile okul açmaya getirilen ‘ilçe nüfusu’ zorunluluğu kaldırıldı. Ancak yeni düzenlemede Anadolu Lisesi açmak için en az iki şube mevcudunda öğrenci şartı getirilirken Anadolu imam hatip liselerinde bu şart yok. Böylece nüfusu az olan ilçe merkezlerinde sadece Anadolu imam hatip liseleri açılabilecek.

ŞİŞLİ EML ÖĞRENCİLERİNİN DÖNEM ORTASINDA PREFABRİKLERE TAŞINMASINA KARAR VERİLDİ: 6 bin öğrenci kapasiteli Şişli Endüstri Meslek Lisesi’nin dönem ortasında yıkılması ve öğrencilerin prefabriklerde ders görmesine karar verildi. 4 blok, 20 atölye ve 90 dersliğin kış ortasında prefabriğe taşınacak olmasıyla veliler, mezunlar ve öğrenciler ‘Barakadan kümes olur okul olmaz’ diyerek mücadele ediyor.

UNESCO RAPORUNA GÖRE TÜRKİYE’DE EĞİTİMİN DURUMU: Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü(UNESCO)’nün her yıl hazırladığı ‘Küresel Eğitim İzleme Raporu’, bu yıl Eğitimde Hesapverebilirlik temasıyla 24 Ekim’de yayımlandı. Raporda Türkiye’ye dair çarpıcı sonuçlar olduğu görüldü. Sonuçlar, Türkiye’de öğrencilerin %30’unun matematik becerisinden yoksun olduğuna, engellilerin okul terkinde Türkiye’nin Avrupa’da birinci sırada olduğuna ve öğretmen özerkliğinin 2006’dan 2015’e dek giderek azaldığına işaret ediyor.

PISA’YA GÖRE TÜRKİYE: 15 yaş grubu öğrencilerin uluslararası ölçekte fen, matematik ve okuma becerilerini ölçen en önemli sınavlardan biri olan PISA(Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) Testi 2015 sonuçları açıklandı. Veriler Türkiye’nin uluslararası düzeyde eğitimin açıkça gerisinde kaldığını ve eğitimde reform denilerek yapılan değişikliklerin eğitim sistemini ileriye değil geriye götürdüğünü gösterdi. Türkiye’nin fen, matematik ve okuma becerilerindeki puanları 12 yıl önceki sonuçların bile altına geriledi. Sıralamada Türkiye, 70 ülke içinde fende 52. sırada, matematikte 49. sırada, okumada 50. sırada yer aldı.

ÖSYM’NİN YERLEŞTİRDİRDİĞİ 1499 ÖĞRENCİ ÜNİVERSİTEYE GİREMEDİ: ÖSYM tarafından yapılan 2017 LYS’de ilk kez açık uçlu sorular soruldu. LYS sonrası yapılan kontrollerde, 7 bin 84 üniversite adayının yerleştirme puanlarının yeniden hesaplandığı açıklandı. Üniversiteye yerleştirmede ise bazı okul türlerinde kullanılan ek puan hesaplamalarına ilişkin güncelleme nedeniyle bin 110 adayın ilan edilen yerleştirmesinin değiştiği, bin 628 adayın daha önce bir programa yerleşmemişken yerleşir duruma geldiği, daha önce bir programa yerleştiği ilan edilen bin 499 adayın ise yeni durumda herhangi bir programa yerleşemediği açıklandı.

2017 YILINDA EN DÜŞÜK PAY EĞİTİME: Mart 2017’de Millî Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz, Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti bütçesinden toplam bütçenin %17’sinin eğitime ayrıldığını açıkladı. Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası(TMEB) bütçe ödeneğinin merkezi yönetim bütçesine oranı 2010’dan (%9,84) 2016’ya (%13,38) kadar sürekli artmışken, 2017’de %13,18’e düştü ve 2017’de kamu bütçesinin daha düşük bir oranı MEB’e ayrıldı. (DUVAR)

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.